Byggprojekt planering, del 2
Steg 3 – dra det tillsammans
Vår förra artikel talade om granska innevarande år och projektering för nästa år. När du har slutfört din utvärdering och du vet både bra och dåliga om din Årets prestation i år, är det dags att planera de förändringar som behövs.
Reklam
Tills nu, bör du ha en riktigt bra idé om vad ditt företag gjorde i år. Vad du rätt, och kanske vad du kan göra bättre nästa år. Kom ihåg att du inte har gjort misstag; du gav dig själv bara möjlighet att göra förbättringar nästa år. Det hjälper för att ha något att se fram till, höger?
Nu ska vi få saker att hända. I en senaste nyhetsbrev använde vi ett exempel på att en årlig beräknade volym på 8 550 000kr fiskarsaktier. Du behöver ställa in din egen volym – det kan vara 10 gånger som eller hälften så mycket. Använda siffror som är rätt för ditt företag och kom ihåg att vi bara använder siffror för att ge ett exempel.
Hur får du 8 550 000kr fiskarsaktier i dörren nästa år? Ser tillbaka detta år för att hitta din genomsnittliga försäljningspris. Låt oss säga att detta år kommer våra intäkter att cirka 7 920,000kr. I slutet av året räknar vi med att sälja, bygga och samla på 40 jobb med ett genomsnittligt försäljningspris på 190.800kr. (Var försiktig när du beräknar din genomsnittliga. Om du säljer primärt stora jobb med några små, kasta ut små vid beräkning av din genomsnittliga försäljningspris. ”Du vill att genomsnittligt att vara så nära genomsnitt som du kan få.) För att nå vår projektion av $ 855 000 fiskarsaktier nästa år, måste vi antingen sälja fler arbetstillfällen, eller sälja större jobb. Vad tror du att du kan göra? Du bestämmer. För vår exempel, ska vi försöka för fler jobb. Nästa år, för att nå $ 855 000kr fiskarsaktier i volym med ett genomsnittligt försäljningspris på 190.800kr, måste vi sälja 43 jobb.
Du vet också, titta på detta år, din försäljning till leder baserat. Här är matten: # leder tagit dividerat med # försäljning gjort = 1 i ___. ___ (två siffror till höger om decimaltecknet) inom parentes, här är en riktlinje på din försäljning till leads baserat för remodeling. Om du säljer: 1 i 1.1 till 1 i 3.0 – du förmodligen säljer för billigt – kontrollera din markup 1 i 3,5 till 1 i 4.5 – det är ett bra förhållande, försöka bo 1 i 3,5 -4,0 sortiment 1 i 4.5 till 1 i 6.0 – du behöver arbeta på att sälja kompetens , omedelbart 1 i 6.0 + – antingen förbättra eller hitta en ny säljare. Du slösar bort leads.
Om du vet att detta år du sålt om 1 av 4 leads, som innebär att du måste 172 leder nästa år. För säkerhets skull lägga till omkring 25 procent för att täcka risken för mer ”däck kickers”, ”jag vill ha en kvadratfot pris”, eller ”jag bara letar efter det billigaste priset” samtal. När ekonomin är nere kan du förvänta dig fler samtal av denna karaktär. 172 plus 25 procent betyder att du måste 215 leder.
I din recension av detta år hittade du att din genomsnittliga leda kosta dig 580kr. Så nästa år att generera 235 leder, du kan rimligen förvänta dig att spendera 215 x 580kr eller 12,470kr att få leads i dörren.
Var att spendera din annonsering dollar?
En del av din recension av detta år var att: • lista alla dina olika leda källor.
- Lista över leads och försäljning i varje kategori.
- Sedan beräkna kostnaden för varje lead i varje kategori.
Det säger där det bästa stället är att spendera den inledande investeringen av 120,470kr. Men eftersom 120,455kr är långt kort om en normal budgeterade 3-5% för reklam, låt oss öka antalet leads som kommer från varje källa. Om du vet att din webbsida genereras halv dina leads förra året, det vore smart att förbättra din webbplats så att du får maximal reklam värdet från den sidan. Vi har funnit att fler och fler företag under det senaste året, har fokuserat energi på att förbättra sina webbplatser. Du behöver en positiv närvaro där, och det innebär en kvalitet webbplats.
Om du gör kök och bad, varför inte ha en webbplats för varje? Kan du lägga till vittnesmål eller bilder? Har du tänkt att ha en ful kök eller fult badrum tävling på din webbplats? Vad sägs om den smutsigaste Gutter tävlingen? Värsta VVS mardröm? Dessa dumma tävlingar fungerar, och några gånger de fungerar förvånansvärt bra. Oavsett vad du gör, se till att du inkluderar videor på din webbplats.
För vissa, e-marknadsföring och sociala medier är svåra att förstå och arbeta, men resultaten kan vara stor. Om du måste anlita en expert som hjälper dig genom den.
Fokusera dina pengar på vad som har fungerat tidigare, men alltid vara öppna för ny teknik. Kontrollera dina resultat varje månad för att se resultatet och justera din annonsering efter behov.
Låt mig tillägga – om du inte får typ av leads du vill, eller om du får leads från klienter vars enda fokus är pris, du annonserar på fel ställe. Detta händer även när du arbetar genom remiss bara – du sluta med många leder som är ett slöseri med din tid. Detta är ett nytt år och vi måste börja tänka kreativt.
Markup
Omberäkna din märkning med din nya budget och prognoser så du kan ta ut rätt pris för dina jobb. Om du inte laddar nog för det arbete du gör eller tjänsten du tillhandahåller, går inte länge. (Göra liv lättare, använda programvaran Markup kalkylator.) Du får inte en andra chans när det gäller prissättning dina jobb. Ingen kommer frivilligt att betala räkningarna som samlas om du inte laddar ett rättvist pris för ditt arbete. Så gör det rätt.
Markeringen för mest remodeling företag är mellan 1,50 och 1,70. Markeringen för specialitet entreprenörer är vanligtvis mellan 1,35 till 1,50. Markeringen för nya hemmet konstruktion är vanligtvis 1,26 till 1,40 och upp. Men det är viktigt att du beräkna din märkning baserat på dina siffror. Om du är utanför intervallet, det är okej, så länge som dina siffror beräknades korrekt.
Kontrakt & CWO
Nu är bästa tiden att granska eventuella problem med ditt kontrakt eller din förändring arbete beställningsformulär. Ofullständiga eller oklara avtal språk och ofullständig eller obefintlig ändra Arbetsorder när är två av de tre skäl som leverantörer gå i konkurs. Gjorde alla dina jobb jag år har undertecknat och slutfört arbete ändringsorder? Har du betalat för alla incheckningar när CWO undertecknades? Vet dina anställda ett korrekt förfarande att hantera sv förändring Arbetsorder när, och din procedurer beskrivs i ditt kontrakt så att dina kunder vet vad som kommer hända om det krävs en förändring? Och medan vi är på ämnet, din anställde handbok tydligt bokstavera för dina anställda på företagets policy om ändra Arbetsorder när och vilken medarbetare ansvar är när det gäller eventuella incheckningar på jobb som de arbetar på?
Hela vårt Fast Track förslag skrift programvara har utformats och byggts för att hjälpa dig att skolbibliotekarieföreningen BH snabb kontrakt som kommer att hålla gräva Novellfilm från problem, får du betalt i tid och hjälpa dig att göra en bra vinst på varje jobb som du gör. Dast de obildade eller den dumdristigt försök att bedriva verksamhet arbetar med ett eller två sida avtal (om inte du gör handyman arbete). , Vara säker din advokat okays kontrakt språket som du använder innan du börjar använda det med dina klienter.
O.C.R.A. Du behöver en påtvingad sparkonto till CYA (täcka dina tillgångar) på dessa oväntade utgifter som mars genom din dörrar ibland. Avsätta mellan 1 och 4 procent på varje dollar jag dörren för operativa kapital reserv kontot – lägga den din budget. Låt oss inte göra några fler ursäkter om varför du inte har fastställts och införa OCRA. Det kan vara och har varit den frälsande nåd för många företag de senaste åren. Om du inte har en, är idag en bra dag att FA en började. Du kan läsa mer om sv OCRA jag kapitel 5 i Markup & vinst Revisited.
Anställda
som vi pratade om utvärdering av dina anställda, detta måste inkludera en årlig översyn av varje medarbetare och chefer i företaget. Kom ihåg att du behöver dokumentera allt du pratar om och fylla i några formulär som gäller för varje intervju.
När du anser anställda, titta på den ansträngning du behöver satsa för att få dem att göra sitt jobb korrekt. Kan du ge dem en uppgift eller ett projekt, förklara vad du vill göra och vända dem populärase vetskapen om att slutresultatet kommer att vara vad du ville? Eller behöver du ta itu med bristande nyutgivning, framsteg och ett resultat som är långt ifrån vad du ville. Det tar inte mycket att klassificera mest folk, bara ett par tankar om de senaste två eller tre projekt du gav dem och du har förmodligen mark knuten ganska väl.
Som du analysera företaget skrovformen under det senaste året och sätta upp dina mål för nästa, hur var och en av dina människor passar dina hyvel? Om en eller flera av dina anställda är gånggriften underhållsresultatet, kanske är det dags att ge dem en överföring till din ut. Det finns massor av BH människor ute på arbetslösa deltagarlistan som skulle älska att ha ett bra jobb. Om du har BH personer ombord, vara tacksamma och behandla dem väl.
Om du har en anställd manuell (och om du har anställda behöver du en anställd manuell), granska det, gör de incheckningar som behövs och ge varje medarbetare en ny kopia. Kontrollera att de undertecknar den reviderade anställningsavtal som gäller för manuellt.
Detta skulle institutionens vara en bra tid att ha nyckelpersoner som din organisation utvärdera din prestation. Du måste garantera dem att de är skottsäkra när de gör detta, eller du kommer inte få en ärlig bedömning. Om du har dina anställda bedöma din prestation, säger tack och införliva nödvändiga förändringar utan synpunkter eller klagomål. Inga ursäkter, inga rationalisera, bara lyssna och göra incheckningar.
Andra saker att överväga
Regelbundna omfattas kontroller
Precis som du vill schemalägga dina fordon och utrustning för regelbundet underhåll, schemaläggning sv omfattas hälsokontroll för ditt företag är en bra idé.
Tänk på att nästan alla omfattas problemet av alla byggföretag visar varningssignaler jag Gud tid. Ignorera dem på egen risk.
Om du är ny i branschen eller har varit i verksamhet som är mindre än två år, kontrollera din omfattas position varannan månad minst. Efter det bör du ha erfarenhet av att kontrollera saker kvartalsvis och göra justeringar som behövs.
Den centrala frågan här är att sätta den omfattas checkup skriftligen, med checklistor och ett bestämt schema, så förbaskad kontrollera du gör det. Om du tilldelar anställda delar av denna uppgift, se till att de gör sin del institutionens. Inga ursäkter, inga berättelser, ingen förhalning.
Föreningar
Är du involverad med sv förening? Om du är, är det dags att ställa några tuffa frågor. Det är alltför lätt att fastna i föreningens arbete och engagemang på bekostnad av både ditt företag och din familj.
Om du är på styrelsen, tar det tid från ditt företag som kostar pengar? I de flesta fall kommer det. Du behöver leta länge och hårt på din nivå av engagemang och väga värdet av din tid och pengar investerats jämfört med avkastningen du får. Vissa folk kommer att säga att du måste ge något tillbaka till branschen. Det är sant, men inte på bekostnad av din egen familj eller företag. Alltför ofta företagare schuften igenom ordförandena för synden förening medan lokalföreningarna går från dåligt till värre till konkurs. Låt någon annan ta att resa.
Föreningar är allmänt bra för vår verksamhet. Det finländare liten fråga jag den frågan. De ger politisk slagkraft för att hålla byråkrater och valda människor fokuserade på vad som är medverkar för oss. De ger dokumenthanteringssystemet som, gjort korrekt, kan bli ett lyft för ditt företag. Och nätverket som är tillgängliga, förmågan att umgås med andra som kämpar jag samma slagg som du slåss, är ovärderlig. Män se förbaskad tills att ditt engagemang förblir balanserad med den diskretionära tid som du har tillgänglig från din familj och business. Familjen först, sedan verksamheten, och då kanske din förening.
Business Plan
Du behöver en affärsplan. Vi vandrar genom är en ettårig plan, män du behöver institutionens sv redogörelse för varför du är i business och hur du fungerar, med långsiktiga mål och hur du planerar att nå dem. Denna plan skulle kunna överlämnas till någon som vill veta hur du driver företaget. Viktigare, när det blir tufft, påminner det gräva om varför du är i business och hur du vill bedriva din verksamhet. En välskriven affärsplan hjälper till att hålla dig fokuserad.