Riktlinjer för framgång

Riktlinjer för framgång i en konstruktion företag

 

Av mitt erfarenhet, för många entreprenörer vägrar att släppa deras sätt att göra saker oavsett kostnaden för själva och deras verksamhet. De vill inte att förväxla med nya idéer.

Du kan driva ditt företag korrekt och gör en vinst, men med bara lite finjustering av din ”beprövade sätt”, skulle du kunna göra mer vinst, med mindre ansträngning. Varför inte ta en titt?

  1. utbildning är kritisk. Verksamheten tar ansträngning och arbete. Ständigt måste du studera och försöka förbättra. Du inte var född med kunskap och förmåga att driva ditt företag, det är något som måste läras. Fortsätter du att arbeta på din kunskapsbas så att du kan förbättra din förmåga att driva ditt företag? Den ena röda tråden bland framgångsrika entreprenörer är utbildning.

Detta är inte en hobby. Detta är inte en praxis som är runda. Detta är den verkliga affären. Om du vill tjäna pengar, måste du göra saker på ett sätt som har visat sig effektiva och lönsamma. Du måste fortsätta din utbildning på en daglig basis.

  1. gör din matte, beräkna din märkning och använda den. Det är min kardinal regeln nr 7. Prissättning dina jobb för att vara konkurrenskraftiga kommer priset du direkt ur denna verksamhet. Framgångsrika byggare och remodelers förstår detta och pris sina jobb med detta.

Om ditt pris är i samma boll parken som andra bolag, inga problem. Om ditt pris är högre än andra, du säljer en annan typ av jobb eller tjänst och du kan behöva ändra din kundkrets och/eller din annonsering för att få till människor som är villiga att betala för tjänsten tillhandahåller du. Mest viktig, du behöver arbeta på din säljförmåga. Du har att effektivt kommunicera skillnaderna mellan ditt företag och andra att ”sälja” dina tjänster.

Du måste bygga värde i dina jobb att få markeringen eller försäljningspriset som du behöver för ditt företag att överleva. Den nationella organisationen tillfrågade över 2000 bostäder klienter och hittade pris var #7 på listan över överväganden för ägare när val av entreprenör. Kunder betalar för kvalitetsarbete.

  1. du tjäna inte pengar i den här branschen arbetar med verktyg, period, slutet av samtalet. Inlagrat verktygen och börja driva ditt företag. ”ja men, jag gillar att arbeta med verktyg”. Det innebär att du har en dyr hobby.

Du kan göra en levande som arbetar med verktyg men fysiskt inte fungerar tillräckligt många timmar eller debitera en tillräckligt hög hastighet arbeta med verktyg för att göra en vinst. Och om du arbetar med verktyg, som driver din verksamhet?

  1. Glöm att köpa nya fordon. Alla skattebefrielserna i världen gör inte dåliga kassaflöde och de månatliga betalningarna som åtföljer nya fordon köper. Planera i förväg. Gallrat pengar varje månad och när du har tillräckligt, köpa en bra begagnad bil. Du vet, fordonet en annan entreprenör köpte ny och gick sönder försöker göra betalningar.

För dem som tror att hjälper ett nytt fordon dig sälja bättre, kontrollera din försäljning nyckeltal innan du köpte din nya rigg och efter. Vi kommer satsa din försäljning till leads baserat inte har förändrats. Om du inte är fortfarande övertygad, Läs Dave Ramseys bok, ”finansiella fred”.

  1. inte kostnader plus eller tid & Material jobb. De är förlorare, och kommer alltid att vara.

Du kan göra några och ta några pengar hem, men förr eller senare, du kommer att få bitar och som kommer att utplåna alla eventuella vinster som du har gjort. Spara dig själv hjärtesorg och Använd endast fasta figur kontrakt. I området i närheten finns det goda skäl att när vi gör skiljedoms, 9 av 10 är på kostnader plus eller tid & Material kontrakt.

  1. om du har fler anställda än din arbetsvolym säljs, byggt och som samlas in kommer att stödja, du förlorar. Detta är en kritisk faktor, men så svårt för många att acceptera. Det är svårt att låta anställda gå, men om du inte har ett positivt kassaflöde, hela verksamheten så småningom kommer att gå under.

Detta är inte föremål för yttrande. Det är matte. Om det inte finns tillräckligt med volym för att betala alla löner samt materialkostnader, overhead, vinst, etc., hur kan du överleva? Detta gäller oavsett vilken typ av konstruktion relaterad verksamhet du har. Det här avsnittet beskrivs utförligt i boken, ”Markup & vinst, en entreprenörens Guide.

Driv företaget som ett företag och inte en hobby. Uppmärksamma de som spenderat pengar (motvilligt) om du vill veta sånt. Inga fler ”ja men”.